Så Mycket Bättre


Idag började min praktik vecka. Det blev inte mer än 40 minuter på dagiset eftersom jag skulle iväg på besök på NTI- gymmnasiet, som  jag förmodligen kommer välja att söka till "förstahandsval"
Mamma skickade iväg mig på Myrorna för att leta efter ett Lucia-linne, och visst var det fullt av dem... men det är bara det att jag inte får på mig ett linne i storlek 146. Annars var dem jätte fina, med sina gamla spetsar och kragar.

I lördags när jag jobbade hade dem utställning på biblioteket som jag gick rund och kikade på. Tyvär har jag inget minne av vad konstnären och formgivaren hette. Det enda jag minns att det var två syskon- tjej och kille, tjejjen målade och killen skulpterade.

Nere i bibliotekets magasin gömmer sig böcker av alla slag och from. Har jag lite tid över brukat jag gå runt där och kika på vad som finns. Alltid lika roligt när man hittar en riktigt gammal bok.     

I söndags var det som alla nog vet fars dag. Min syster och jag gav pappa ett "skydds-fodral" till hans X8 vilket han blev glad över. Sedan bar det av till farfar kl 10.00 på morgonen. Blev illamående efter att ha fått kakor och tårta ned i magen så tidigt på dagen.

På eftermiddagen gick vi och kikade på affärer, jag sprang in på Panduro på jakt efter en rundtång men gick besviken ut när dem endast hade tångar i 4 pack för ca 130 kr.

Jag fick gå hem tommhänt och forsätta trixa med halsbandet utan rundtång.
Tillslut blev jag klar med det minuterna innan vi skulle åka till Farmor & Kjell. Farmor som fick halsbandet i födelsedags present tillsammans med en liten blomma, tyckte om det vilket är possitivt.

Ska unna mig själv ett berlockarmband... vi får se om det kommer upp en bild på det när jag är klar. :')

Kommentarer
Postat av: Petra

Fin den översta bilden var! Härliga färger! :)

2010-11-17 @ 18:48:10
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Maria [Fotoblogg]

Massa vackra bilder

2010-11-25 @ 17:38:32
URL: http://mariaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback