Berätta för mig.



Jag tänker ganska mycket nuförtiden. Bara tänker. Tänker på världen, på mig, på er, på andra, på rosa moln, stjärnor, eviga tankar och vackra ting. Jag tänker rätt mycket på er. Nästan varje dag. Ni som besöker mig här, ni som ser det jag skriver, forograferar och drömmer. Ni vet så mycket om mig och jag vet så lite om er.


Om ni vill berätta för mig vilka ni är, vad ni drömmer om och hur ni lever, känner och tänker. Ni får vara anonyma, det spelar ingen roll. Så gör jag ett fint inlägg med era livshistorier sedan.

Kommentarer
Postat av: ebba

Jag heter ebba och är 16 år gammal. Jag har en hjärtsjukdom samt TBE sen två år tillbaka så det ända jag drömmer om är egentligen att bli frisk igen och att få kunna leva normalt. Fast trots det så är jag nog världens lyckligaste människa. Jag har en underbar familj, underbara vänner och en underbar pojkvän som alla älskar mig.



Jag älskar att fotografera mer än något annat. För mig är det helt klart det bästa sättet att få ut sina känslor och tankar genom bilder. När jag mår bättre har jag förberett för att starta ett eget företag som jag hoppas får komma igång snart, ååh vad roligt det ska bli.



Annars så gillar jag att läsa din blogg. Du skriver hur fint som helst och dina bilder är helt magiska. Tack för en världsbäst blogg!

2012-02-29 @ 19:04:57
URL: http://ebbawesterberg.webblogg.se/
Postat av: Lina

Jag är 14 år gammal, och ses som väldigt lycklig av min omgivning. Jag får människorna runt mig att tro att det är så, genom att konstant skratta, och enligt dem ha "bus" i ögonen.



Men när jag packat allt jag har, efter en vecka hos min pappa, får jag en klump i halsen. Min mamma är alkoholist. Visst, hon "gör" inget när hon har druckit, men bara att se sin mamma annorlunda, helt personlighetsförenrad, sårar mig.



2012-02-29 @ 19:33:17
Postat av: e

jag är den här tjejen som inte är som de andra. jag har blivit kallad emo, för att jag hade färgglada kläder på mig.



jag drömmer om att bo i ett träd. i en liten trädkoja med små ljuslyktor hängande på väggarna och att regissera filmer och faktiskt vara nöjd över det jag gör.



jag vill känna mig fri. och vara lycklig. för det har jag inte gjort de senaste månaderna. och jag vill ha sommar! för vintern är så melankolisk.

jag tänker alltid mitt liv som i en film. varje liten sak jag gör, hur jag går och hur jag äter, jag tänker hur man skulle kunna filma detta, i just denna ögonblick, i just denna vinkel. hela tiden.



jag sitter vid tumblr dagligen. mitt självförtroende stärks då, på något vis.

2012-02-29 @ 20:06:12
Postat av: Julia

Åh så vackert.



(jag är 14 och drömmer om a bli äldre och flytta till london (eller någon annan fin stad) och att få jobba med musik och leva på det. (ska hinna skriva några böcker också). Jag drömmer om att någon ska hitta mig och älska mig, och kyssa mig och hålla om mig. Innan jag dör ska jag ha varit i alla länder som finns på jordklotet.

2012-02-29 @ 20:12:50
URL: http://hospital.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag dör vad fint!!! Du är så otroligt duktig! Jag blir så inspirerad och imponerad av dina bilder!

2012-03-01 @ 10:44:40
URL: http://ouryoungdays.devote.se
Postat av: Eyra

Jag ska helt ärligt säga att jag aldrig sett en blogg så fin som din.

2012-03-04 @ 10:16:50
URL: http://sukkersukker.blogg.se/
Postat av: Anonym

tja! det där var sjukt snyggt. har du fotat i sekvens eller är det stillbilder från ett filmklipp? du kan maila lite snabbt om du ORKAR. extremt packat med känslor. bra jobbat!

2012-03-05 @ 20:03:40
Postat av: Frida

Gillar bilden eller vad man ska kalla den!



Igår somnade jag halv åtta och drömde konstant om musikalen Jekyll & Hyde i fyra timmar. Sen vaknade jag och kunde inte somna om.

2012-03-06 @ 12:42:32
URL: http://fiirda.blogg.se/
Postat av: alice

gud vilken vacker gif!

2012-03-08 @ 18:32:36
URL: http://grevholm.blogg.se/
Postat av: kjersti

jeg heter kjersti og har levd i tjuetre år.



nesten alle årene mine har vært vonde år, med sprekker i, og lynnedslag av godhet i sprekkene.



når jeg hører på musikk må jeg alltid høre den samme sangen to eller femten ganger etter hverandre. jeg klarer ikke legge stemningen og følelsene fra meg etter bare en gjennomgang.



jeg liker leppestift, hunder, sex, båter, jord, te, god mat, lukten av gamle bøker, klemmer, oslo, brev, musikkinstrumenter, fine pappaer, kjære venner.



jeg er mye redd og forsøker alltid å forstå alt jeg finner og opplever. jeg gråter lett. jeg ler lett. jeg forsøker å passe på plantene mine og klarer det ganske bra. jeg forsøker å overleve og jeg klarer det ganske bra også.



jeg er opptatt av mental helse, særlig når det gjelder ungdom, og hvis jeg noengang blir frisk selv vil jeg jobbe med det og med ungdom så lenge jeg kan. jeg håper jeg blir frisk. jeg håper jeg en dag ikke er så redd lenger. jeg håper jeg får et hus å bo i en gang, med en venn og en hund i.



jeg har gjort menneskene jeg er glad i til hjem. og nå prøver jeg å gjøre meg selv til et hjem også. det er vanskelig og jeg vet ikke om jeg klarer det noengang. men jeg prøver. jeg må det. prøve. det er ikke annet å gjøre.

2012-03-20 @ 20:20:16
URL: http://hysjduskremmerfisken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback