Alltid

Era ord.





▲ jag är förälskad.



▲ jag och min kompis var på stranden i solnedgången, någon vecka efter midsommar, då sommaren är som finast. och vi satt där i våra handdukar och pratade om allt och ingenting. solen gick ner men sommarhimlen blev aldrig riktigt mörk. vi satt och lyssnade till sorlet från glada människor som blandades med ljudet från stilla vågor. åh gud vad jag längtar till sommaren.



▲Mina två bästa vänner har precis flyttat utomlands och jag känner mig så himla ensam. Men så kramar Han mig och säger att "Du har mig i alla fall, alltid. Det kan du vara säker på"







▲ I Oktober 2010 lämnade min andra halva mig, en del av mig försvann. För när han försvann tog han allt med sig, min värld rasade samman, det var bara jag och minnena kvar. Jag vill inte ha några minnen, minnena gör ont. Jag vill ha honom, mitt hjärta. Hans vackra ögon och mjuka päls.
Att leva utan den man andas för är omöjligt. För jag lever inte. Jag andas och jag går runt här, men lever; nej. Jag skulle göra allt för att få se in i hans ögon nu.

Allt jag vill ha är honom, allt jag inte kan få är honom.

Jag kan visserligen beskriva det vackra också. Allt han gav mig.

Jag var aldrig rädd med honom, jag var hundra procent trygg. På hans rygg, vid hans sida, med honom i tanken - kunde jag göra allt. Han var min bästa vän. Jag tillbringade timmar i hans box, för närheten av honom gjorde mig lugn. Han gav mig ALLT.
Han gav mig den bästa tiden i mitt liv. Ett år och fyra månader. Han fick mig att tänka på andra sätt, han fick mig att lita på honom. Utrustning blev överflödig med honom, allt som behövdes var VI.
Jag älskar honom mer än vad som går att beskriva.
Jag är honom evigt tacksam.

Jag har fått pussa hans mjuka mule.
Jag har fått se in i hans vackra ögon.
Jag har fått vara helt orädd tillsammans med honom.
Jag har fått flyga fram med honom.
Jag har fått en fantastiskt tid med honom.
Jag har fått uppleva honom.

Vilka har haft den turen? Jo, jag.
Han är ALLT.





▲ i maj har jag varit alldeles nerkärad i samma pojke i fyra år. han går i min klass och är nog min bästa killkompis, och det är anledningen till att jag aldrig gjort något åt det. varje gång jag ser på honom gör det ont inombords för att jag vet att han inte är min och när jag får höra allt han gjort med andra flickor är det som kalla järnhänder om mitt hjärta och jag går sönder lite mer för varje gång. det gör ont när jag vet att han håller någon annan i handen, smeker någon annan över kinden eller kysser någon annan flickas läppar. så istället ler jag och förtränger smärtan i bröstet medan jag lyssnar på håkan hellström och försöker tänka på att någon gång går det väl över. det måste det göra.





▲Det sägs att kärleken är inte nånting man kan se. Den bara finns och allt man kan göra är att känna den. Det sägs att kärlek är glädje.
Men det tycker inte jag. Jag känner den genom hans lukt, värme, röst, andedräkt, närhet men jag ser den på hans läppar. De är smala, ibland lite spruckna och alltid ljusröda. Jag kan se den på hela hans kropp. Hans släta panna som han tyvärr gömmer under hans lugg; mandel-formade bruna ögon med svarta, tjocka fransar; mjuka kinder; haka med lite stubb; svala ögon; hals som alltid är varm och har en underbar lukt; solbrända, muskulösa armar; fasta mage med gulligt hår under naveln; bröstkorg med några svarta hårstrån. Jag kan hans kropp bättre än min egen trots att jag kontrollerar den flera gånger om dan. Jag kan hans kropp utantill.
Kärlek är egentligen ett namn på en samling på en massa olika känslor. Glädje, sorg, hat, svartsjuka, lättnad, trygghet.
De känslor gör kärleken till den svåraste grejen i hela mitt liv
men jag kan dö för den. Jag kan dö för honom.
Det är min egen privat beskrivning av kärlek.
i maj har jag varit alldeles nerkärad i samma pojke i fyra år. han går i min klass och är nog min bästa killkompis, och det är anledningen till att jag aldrig gjort något åt det. varje gång jag ser på honom gör det ont inombords för att jag vet att han inte är min och när jag får höra allt han gjort med andra flickor är det som kalla järnhänder om mitt hjärta och jag går sönder lite mer för varje gång. det gör ont när jag vet att han håller någon annan i handen, smeker någon annan över kinden eller kysser någon annan flickas läppar. så istället ler jag och förtränger smärtan i bröstet medan jag lyssnar på håkan hellström och försöker tänka på att någon gång går det väl över. det måste det göra.


 


▲2011 har varit det bästa året i mitt liv. Jag har blivit kär, gått på konserter, lärt mig åka snowboard, grillat, badat, solat, åkt till Göteborg med mina vänner, gått på festival, varit på landställen, varit på mallorca, åkt till italien och konfirmerat mig. Allt detta innan skolan började.
När skolan började slutade jag leva, jag slutade träna, jag blev sjuk, förhållande avslutades och jag begravdes i läxor. Under hela hösten och vintern har det inte hänt någonting och jag har inte gjort någonting heller.

Men nu försöker jag ta nya tag och se fram emot en tid med gymnasieval, nationella prov, en klassresa till Malta med världens finaste klass, coldplay konsert och landställsbesök. Förhoppningsvis skidåkning och jag vill, vill så gärna bli kär igen. Men jag vet inte om det går. Jag vet inte. Nu vill jag börja om igen. Jag har raderat alla sms och bilder som får mig att gråta, raderat hans nummer och tvingar mig själv att inte förfölja honom på facebook. 2012 ska bli bra

 

alla bilder är från weheartit.com


Kommentarer
Postat av: Moa & Karro

Gud vad fin blogg du har! :)

2012-01-07 @ 19:58:52
URL: http://moakarrofotar.blogg.se/
Postat av: M

Gud vad fint!

2012-01-07 @ 21:44:42
URL: http://awaay.blogg.se/
Postat av: iidz. [pнoтoɢrαpнy]

jättefint! fin text o bilder! (:

2012-01-07 @ 22:38:19
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Amanda

Är så himla glad att jag hittade din blogg!

2012-01-08 @ 00:16:48
URL: http://liarmydear.blogg.se/
Postat av: maja - FOTO - fotogeniquee

Sånt här är så himla fint.

2012-01-08 @ 19:43:37
URL: http://fotogeniquee.blogg.se/
Postat av: a m a n d a s f o t o

så fint :D

2012-01-11 @ 15:44:15
URL: http://amandapersson.blogg.se/
Postat av: Jullan Svensson - TÄVLING I BLOGGEN VINN ETT IPHONE SKAL FÖR 500 KR

sjukt fina bilder + text !

kram ♥

2012-01-11 @ 17:10:17
URL: http://svenssonjullan.blogg.se/
Postat av: linnea

sjukt fint inlägg! ;O<3

den andra bilden , hur gör man stjärnor gjorde du det när du redigerade elr = ;D<3

2012-01-13 @ 20:53:51
URL: http://linneaastyle.blogg.se/
Postat av: alexandra

åh, så fint.

2012-01-14 @ 20:27:34
URL: http://joas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback