Hold your hand at the level of your eyes

Nu är det så att jag vill tipsa om en av mina favorit filmer genom tiderna! Först vill jag be er att ta ett djupt andetag och släppa alla fördomar ni har om musikaler. Så, nu kan vi börja:
The Phantom of the Opera har jag sett på så många gånger att jag tappat räkningen.
Filmens huvudperson Christine Daaé är en av balettdansarna på operan l'Opéra Populaire i Paris på slutet av 1800-talet. När operan byter ägare träffar Christine sin barndoms förälskelse Raul som hon inte sett sedan de var barn.
När operans stjärna Charlotta lämnar operan i protest träder Christine fram och överaskar alla med sin sångröst. Hon får ersätta Charlotta och blir en succé.På operan viskas det om ett spöke, fantomen på operan som orsakar olyckor och hotar de nya operaägarna. Denne fantom kallar Christine för sin ängel som lärt henne sjunga, en ängel av musik sänd från sin avlidne far .
Fantomen och Christine har ett speciellt band men detta hotas av Christine's och Raul's förälskelse.
Filmen har ett fantastiskt foto och kostym. Sången förmedlar känslorna mellan karaktärerna på ett ypperligt sätt.

Sammanfattningsvis så är detta en film som man måste ge tid åt för att ta in allt som händer, karaktärernas förflutna och deras känslor. Detta är hitills den vackraste, sorgligaste, gripande musikalen jag någonsin sett. 
 
"Hold your hand at the level of your eyes"

Kommentarer
Postat av: Flickan i fågelrummet

Åh den är underbar! Inte min favoritfilm, men den är väldigt vackert berättad! Sen är ju musiken väldigt fräsig :))
Har du sett stolthet och fördom från 2004? Den är extremt bra tycker jag, storyn, mr darcy och kläderna är magnifka <3

Ta hand om dig

2012-11-22 @ 07:24:46
Postat av: Pyttan

Såg den här i London i våras med Peter Jöback i rollen som fantomen, helt fenomenal. Så extremt extremt duktig var hen, det är ingen lätt roll!

2012-11-22 @ 10:15:37
URL: http://pyttan.blogg.se/
Postat av: Joanna

den absoluta favorit musikalen.

2012-11-22 @ 17:52:34
Postat av: Erika

Talar de franska i filmen? Skulle behöva öva upp min hörförståelse och den filmen verkar bra!! :)

2012-11-23 @ 12:14:32
URL: http://finneringeninspiration.blogg.se/
Postat av: Ellen

Den är helt otroligt bra, jag har sett den live på en opera och dem sjunger så otroligt bra. Jag blev väldigt berörd av fantomen, så jag håller helt med dig, helt fantastisk!

2012-11-23 @ 21:24:24
URL: http://ellenrosenblad.blogg.se
Postat av: Beatrice

Kqwdjqwclojeöcjwn, åh, den finaste filmen någonsin!

Såg den för första gången när jag var ca 8 år gammal, och det var även den första filmen som gjorde att jag började gråta. Har sett den minst 1000 gånger, och den är lika bra varje gång.

2012-11-23 @ 22:31:24
URL: http://beatricepotter.blogg.se
Postat av: Lotta

fantastisk musik!

2012-12-05 @ 11:27:37
URL: http://enlitenlotta.blogg.se
Postat av: aliciasivert

Älskar den! Men det är så störigt att hon väljer fel man.
Och herregud. Skulle vilja bo i fantomens katakomb. My oh my.

2012-12-05 @ 14:38:59
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback