Svar på frågestund del 2



Vad får dig att le?
Era fina kommentarer, människor som älskar varandra, människor som vågar vara sig själva, mina vänner och min katt.

 

Beskriv dig själv med tre ord. 
Perfektionist, ärlig, snäll



Skulle du hellre vilja bo vid havet eller i skogen? 
Jag vil hellre bo i skogen med träd som sträcker sig efter himlen, mossa som  är mjuk under fötterna, fina djur och fågelsång.

 

Finaste boken du vet? 
Jane Eyre skriven av Charlotte Bronte




Hur skulle du vilja att din begravningscermoni såg ut? 
Vacker med saker som visar vem jag varit, vad jag åstadkommit och vad jag drömt om. Sång som berättar om mitt liv och de jag älskar. Begravningen ska inte vara en plats för enbart sorg. Det ska vara en plats där man hyllar livet, går vidare men minns ändå vad som varit.



Om du fick välja, vilka skulle dina sista ord vara innan du dog?
Lev, älska och dröm, men glöm inte vad som varit



Mer bilder på din katt, snälla? 
Ja, så snart han vill bli fotograferad!



Tre platser som du vill besöka 
London, Berlin och trollkarlarnas värld (Hogwarts).

 


Vilken linje går du på gymnasiet? 
Jag går andra året på estetik och media linjen.

 

Vad skulle du helst vilja jobba med/inom? 
Spelar inte så stor roll, jag vill jobba med något som visar vem jag är och vad jag kan skapa.

 

Hej, du är så vacker på ditt sätt. ville säga det först och främst. Sen undrar jag om du kan tipsa om bra bloggar? 
Tack, tack, tack först och främst. Jag tänkte att jag skulle göra ett inlägg där jag tipsar om mina favorit bloggar. Låter det bra?


har du någon syster? 
Jag har en lillasyster som är 13 år gammal. Hon har faktiskt dykt upp här på bloggen flera gånger utan att ni kanske märkt det?

 (Min syster)

 

Om du fick bestämma: hur ser din närmsta framtid ut? 
Jag kommer igång med min printshop, den får bra respons, jag blir bäst på matte (hahah, kommer inte hända), jag blir frisk och slipper besöka sjukhuset mer.


Vad är det bästa med att bo där du bor? 
Det bästa är att jag bara behöver gå 1000m så är jag omringad av skog och vacker natur.


Vad är det sämsta med att bo där du bor? 
Jag blir väldigt isolerad, det är jobbigt att ta sig till skolan, bussarna går en gång i timmen (om ens det) på helgerna, alla känner apan men apan känner ingen, man känner sig lätt som en fånge i ett litet samhälle där man ser samma människor varje dag.


Tycker du att människor förtjänar andra chanser? ps. Din blogg är bäst och nu har jag följt den i snart ett år. Ledsnar aldrig.
Jag har gett väldigt många människor andra chanser. Ibland förtjänar dem det och ibland kastar de tillbaka den andra chansen i ansiktet på mig och gör samma misstag igen. Även om jag inte vill erkänna det så förtjänar inte alla människor andra chanser. Men majoriteten av mänskligheten förtjänar andra chanser.

Tack ska du ha! Det gör mig så otroligt glad. Kram! 



Jag undrar vad du har för inställningar när du fotar alltså slutartid, bländare osv. Och är det olika beroende om du fotar inomhus/utomhus. 
Vilka inställningar jag har på kameran beror helt på vart jag är, vilket ljus det är och vad jag ska fota. Inomhus fotar jag med kortare slutartid och större bländare för att släppa in mer ljus i bilderna. Utomhus fotar jag oftast med både högre bländare och högre slutartid. Men om jag vill ha bokeh eller en oskarp bakgrund brukar jag sänka bländartalet och höja slutartiden ännu mer. Hur högt eller lågt ISO jag använder brukar bero på ljuset. Är det mörkt brukar jag låta ISO gå upp till max 800. Annars ligger det på 100 nästan jämt.

 

Inomhus: Slutartid 1/50- 1/200  Bländare: F1.8-F2.8  ISO: 200- 800

Utomhus: Slutartid 1/200- 1/2000  Bländare: F1.8-F12  ISO: 100




Vart är din fina "träd tapet" ifrån? 
Tapeten är från XL Bygg och heter Duro Essens 288-02 för att vara exakt.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Så fint. Du verkar vara en härlig person, och bra blogg har du också!

2012-11-25 @ 20:55:49
URL: http://solkvints.blogg.se
Postat av: Clara

Vad har du för kamera? Fin blogg! <3

2012-11-25 @ 21:12:40
Postat av: josefin mandarin

jättefin bild på dig i början!!!

2012-11-26 @ 11:47:16
URL: http://mkeys.blogg.se/
Postat av: rebecca

du är så vacker, hjärtat.

2012-11-26 @ 17:27:07
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se
Postat av: Gabriella Holmstedt Matar

så härliga bilder

2012-11-27 @ 23:26:33
URL: http://gabriellamatar.se/
Postat av: Maja

Kom på en fråga, vet inte om du svarat tidigare eller så på någon liknande, MEN: Hur gör du för att starta upp en webshop? Jag har nämligen funderat på det ett tag men aldrig tagit det längre än så.

2012-11-28 @ 18:02:57
URL: http://www.mla-photography.blogspot.com
Postat av: Nelly

Haha nu har du ju redan svarat på en massa frågor men jag blev utmanad att föra 11 frågor vidare och jag läser inte så jätte många bloggar. Du är en utav de så jag utmanar dig med dessa:
1. Vad är din favoritbok?
2. Vars vill du bo när du blir äldre?
3. Vika språk kan du? Vilka språk vill du lära dig?
4. Om du fick välja mellan att aldrig mer lyssna på musik eller aldrig mer lära dig något vad skulle du välja?
5. Vilka serier följer du?
6. Bästa stället på jorden?
7. Vilka bloggar är dina absoluta favoriter?
8. En dålig ovana?
9. Har du någon favorit växt?
10. Något roligt som ingen vet om dig?
11. Vad står på din önskelista?

2012-11-29 @ 19:25:22
URL: http://nefo.blogg.se
Postat av: Benedikte

Jag har blivit utmanad att besvara 11 frågor, och nu utmanar jag bl.a dig vidare att besvara mina frågor:
1. Fem saker du inte skulle kunna leva utan?
2. En låt som representerar dig?
3. Vad innehåller din godaste frukost?
4. Vad är du rädd för?
5. Har du önskat att du heter något annat än det du gör, i såna fall vad?
6. Beskriv ditt bästa klädesplagg.
7. Vad önskar du dig i julklapp?
8. Beskriv dig själv med ett ord.
9. Vilka är dina favorit-klädesaffärer?
10. Vad gör du om 10 år?
11. Om du var ett djur, vilket skulle du vara då och varför?

Det skulle vara jättekul om du ville svara och sedan skriva 11 egna frågor och utmana 11 stycken. Kram!

2012-11-29 @ 19:40:32
URL: http://benedikte.blogg.se
Postat av: Anonym

min katt blir irriterad när man ska foto honom, han tittar bara bort. de finaste bilerna knäpper jag när han inte ser.

2012-11-30 @ 13:01:06
Postat av: sandra

Din syster liknar lite till Vanessa i filmen Dear Lemon Lima :)

2012-11-30 @ 23:31:04
URL: http://ssandraess.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback