Idag skiter jag i allt som betyder något

Måndag nu igen. Efter några veckor i skolan har jag börjat komma in i den där rytmen. Vakna tidigt, äta en snabb frukost, springa till bussen, gå på lektioner, åka bussen hem, kasta av mig ryggsäcken, lägga mig i sängen och tänka, tänka att jag ska plugga men det slutar med att jag ligger kvar i sängen och ser på film, somna tidigt för att sedan vakna igen.

Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag. En enorm klocka som tickar. Räknar alla sekunder, minuter, dagar och veckor som försvinner. Jag har inte tid, jag hinner inte, jag måste göra det och det och det och det. Vill ta en hammare och slå sönder tiden. Sluta gå, sluta räkna allt jag inte hinner göra.

Måndag nu igen. Ligger i sängen och tänker på tiden, på solnedgångar och på stjärnhimmlen. Tänker på allt utom allt det där jag borde tänka på. Idag är det måndag och jag skiter i allt och ibland är det helt OK. Alla behöver en måndag där ingenting betyder någonting. För om sju dagar är det måndag igen, tusentals måndagar kommer passera så varför inte spendera denna måndag som en arg tonnåring som inte bryr sig om något.




Kommentarer
Postat av: Olivia, foto o skpande

Vackra bilder! Och jag håller med dig helt..

Svar: tack
Julia

2012-09-10 @ 20:29:43
URL: http://picturebyolivia.blogg.se.
Postat av: rebecka

fin text, as always.

Svar: kram<3
Julia

2012-09-11 @ 21:09:20
URL: http://decembervind.blogg.se
Postat av: Rosa

sjukt bra blogg, besök vår du med<3

2012-10-31 @ 21:06:21
URL: http://www.sthlmgirls.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback