Svar på frågestund del 4


Vilka favoritbutiker? 

Monki, Röda korset Kupan, Myrorna, Erikshjälpen H&M, BikBok och american appareal.

Om du vann en miljon, vad skulle du göra? 

Spara 999 000 kr och köpa något fint för resten.


Om du bara fick lyssna på EN låt i hela ditt liv, vilken låt skulle det vara? 

Holocene- Bon Iver

Vilka länder har du varit i?

Sverige, Finnland, Egypten och Tunisien.  

Vilka länder vill du besöka? 

Alla!

Har du en pojkvän?

Nej.

Vad vill du ha gjort innan du dör? stort som smått. 

Rest, jobba med något jag älskar, hittat kärleken, fått barn, se mina barn växa upp, gjort en film, skrivit en bok och levat.

Favorit låtar/artister?
 

Bon Iver

Lana del Rey

Mando Diao

Alt-J

The Beatles

Woodkid

Miike Snow

Sigur Ros

Vad blir du arg av? 

Människor som inte ser/vill inte se när andra mår dåligt, orättvisa, lögner, brist på respekt, personer som smackar eller för konstanta irriterande ljud, oförstående människor, min egen inkompetens inom vissa områden, dryga människor.

 
Hur var du när du var i 12/13/14 årsåldern? 

Jag var nog ganska vilsen, visste inte vem jag ville vara. Jag hade svarta jeans med hål i och säkerhetsnålar överallt, tupperat hår, snedlugg och svart kajal runt ögonen. Jag var ganska stark jämfört med mina kompisar och ville gärna slåss/brottas (på lek).

Var bor du? 

Jag bor uppe i Västernorrland utanför Sundsvall.

Vilken sida sover du på? 

Jag sover ALLTID på höger sida.


Favoritdoft? 

Nytvättade lakan, regn, skog, gräs och jordgubbar.


Vad har du för objektiv?

Ett 18-55 mm som följde med kameran och ett canon 50mm 1.8.

 
Var kommer det glittriga nagellacket från som dyker upp lite här och var? //avundsjuk 

Det är faktiskt inte ett nagellack, det är vanligt glitter som man hittar i hobby affärer som jag strör över naglarna.


Vad är missen för ras? 

Han är en Norsk skogskatt (och lite bondkatt)

Beskriv din dagsrutin lite fint sådär 

På vardagarna är den inte så fin men eftersom 5/7 dagar i veckan är en vardag så beskriver jag en vardag då:

06:00 klockan ringer, ligger kvar i sängen två minuter och kollar twitter. Kliver upp och duschar, äter frukost och klär på mig. 07:05 sminkar mig (om jag har tid/ orkar!), borstar tänderna och drar på mig skorna innan jag går till bussen.

07:45 kommer jag till skolan och sitter i en halvtimma och pratar med mina vänner om allt möjligt.

08:15-16:00 är jag på skolan och är förhoppningsvis jätte duktig. 16:30 kommer jag hem och lägger mig i soffan. På senaste tiden har jag varit så utmattad så det slutar oftast med att jag somnar och vaknar när middagen är klar vid sex tiden. När jag ätit klart går jag upp på mitt rum, startar datorn och slö surfar antingen hela kväller eller i någon timme. Ibland sätter jag mig och ritar eller pluggar om jag orkar och har inspiration till att göra det. Resten av kvällen sjunger jag massor, tittar på serier eller filmer. 23:00 brukar jag försöka lägga mig men det brukar inte alltid gå så bra. Det slutar med att jag inte kan somna så jag läser eller lyssnar på podcast tills jag somnar.


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Ååh, vad heter du på twitter?:))

Svar: @ImDevined <3
Julia

2013-01-14 @ 17:09:53
URL: http://beatricepotter.blogg.se
Postat av: rebecca

du är så himla bra.

2013-01-14 @ 17:12:16
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback