Filmguiden del 1

Idag ger jag er den första delen av min Film Guide. Jag kommer göra listor med filmtips i delar. Första delen.
Léon.
Fin film. När Mathildas hela familj mördas av en polis när hon är ute och handlar vänder hon sig till Léon om hjälp. Léon som är en yrkesmördare tar motvilligt Mathilda under sina vingar och en jakt på hämd inleds.Ljuset, skådespelarna och miljön gör den fantastisk.
Hanna.
Hanna har sedan barnsben blivit tränad av sin pappa till en skoningslös mördare. När tiden är inne skickas hon iväg på ett uppdrag som visar sig vara svårare än väntat att utföra. Sevärd.
Source Code.
Coulter vaknar upp i ett resande tåg framför en okänd kvinna. Innan han vet ordet av det har tåget sprängts och han vaknar i en cockpit. Där får han reda på att han måste förhindra att tåget sprängs innan det händer. Helt snurrig film som är galet bra.
Bourne Identity.
På en fiskebåt mitt i havet fiskas en människa upp. När han sedan vaknar har han inget minne om vem han är eller vart han kommer ifrån. Men snart inser han att någon vet precis vem han är. Och vill se honnom död. Precis sådär som en action film ska vara.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Minns första gången jag såg León. Jag förstod inte riktigt filmen och jag kom in någonstans mitt i och hörde aldrig vad flickan hette. Så sa jag något i stil med "men, sådär kan hon inte göra. Hon verkar lite små läskig" och då tittar min kära påg på mig och säger " hon heter mathilda" och ger mig världens mest menande blick..

2011-10-13 @ 22:15:05
URL: http://photoandi.blogg.se/
Postat av: Lina

Léon är så himla bra! Älskar Source code och bourne också!

2011-10-14 @ 11:01:18
URL: http://iamelsy.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Sv: Haha jo det kan ju blir så.

2011-10-14 @ 14:39:45
URL: http://photoandi.blogg.se/
Postat av: Tomiko

Åhh, León verkar vara bra. Ska nog passa på att se den nu i helgen :3

2011-10-14 @ 16:41:12
URL: http://tomikos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback