Svar på frågestund del 3

Hur hinner du med att blogga, jag skulle gärna ha en blogg men med så mycket prov, läxor och träning så funkar det inte så bra…
Jag tycker inte att jag hinner med att blogga, i alla fall inte nu på hösten/vintern när det blir mörkt ute så fort. Det är svårt att fotografera fina bilder när man kommer hem tidigast halv fyra, då solen redan har gått ned. För min det så försöker jag blogga när jag har tid och när jag vill. Ibland blir det flera gånger i veckan men det kan också bli bara en gång i veckan.  Men saken är den att tiden alltid finns. Det gäller bara att prioritera. Vänta med att se den där serien eller filmen en liten stund, strunta i att glo på skräp TV när du kan göra så mycket mer, du dör inte om du loggar ut från facebook i en timma ect.

 

Din favorit låt, of all time?! 
Ungefär den jobbigaste frågan. Det finns ju så många bra! Men om jag måste välja en så är det nog… Cause this is THRILLER, thriller night!! *dansar*


Hej finaste, jag blir jätte inspirerad av din blogg och funderar på att skaffa en själv, har du något tips på hur man kan lyckas med bloggen så som du gör? kramar!
Tack så mycket! Det enda tipsen jag kan ge är att vara dig själv, fokusera mycket på bilder och blogga om sånt du själv vill läsa om.



Var hittar du din inspiration till att teckna?
Andra konstnärer, filmer, vardagen, musik, drömmar, skogen, Sverige, havet.

 

Har du någon favoritbok/film, isåfall vilken? 
Älskar böcker och filmer så jag vågar nästan inte välja, inte bland filmer i alla fall. Men boken Jane Eyre är fruktansvärt bra.

 

Om du fick vara vem som helst, vem skulle du vilja vara då? 
Hur jag än vrider och vänder på denna fråga så känner jag att svaret alltid kommer vara jag. Jag vill inte, vågar inte vara någon annan än mig själv. För det första skulle det vara fruktansvärt obehagligt att byta kropp, hjärna och själ med någon annan. Som att hoppa in i en obekväm maskeraddräkt tycker jag.

 
Vad är det bästa med dig? 
Jag är passionerad. Detta kan också vara det sämsta med mig.


Vilka bloggar läser du? 

Jag läser massor av bloggar bland annat niotillfem och Floras.


I vilket program redigerar du dina bilder?
Jag redigerar alla mina bilder i Adobe Photoshop CS5.


Vilken kamera fotograferar du med?
En Canon EOS 1000D.


Så himla fin blogg du har alltså
Puss.


Favorit blogg?
Floras!


Rita eller fota? 
Rita!


Dröm resemål? 
London. London. London.


Har du något dröm jobb? 
Jag har massa drömjobb! Jag vill bli en erkänd fotograf, illustratör, jag vill vara filmfotograf i långfilmer, jag vill bli författare, arkitekt, designer, sjunga till soundtracks, jag vill fota och filma för national geographic och jag vill jobba med animerad film. 


Om du går på gymnasiet, vilken linje går du?
Jag går andra året på estetik och media linjen.

 

Din coola mörka matta, vart är den ifrån? :)
Den kommer ursprungligen från IKEA men jag har köpt den second hand.

 

 
Spelar du några instrument? 
Jag  sjunger och spelar gitarr men jag ”kan” spela trummor, piano, cittra, tvärflöjt, blockflöjt, dragspel och bas.




Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Vilken mysig kvällsläsning.

2012-12-06 @ 21:21:09
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: Ella

åhh, kan inte du göra en video när du sjunger? Hade varit kul :)

2012-12-06 @ 22:15:14
Postat av: emma

älskar gifen! :)

2012-12-07 @ 17:39:15
URL: http://photobyemma.devote.se
Postat av: Fanny

Älskar designen på din blogg!

2012-12-09 @ 15:15:16
URL: http://fannylehmann.blogg.se
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så fina bilder. ♥

2012-12-09 @ 18:51:14
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: emma

Åh så vackra bilder

2013-01-15 @ 15:27:37
URL: http://photoandinspiration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback