Här är Jag - SVAREN



varifrån kommer bloggnamnet "devined? och tack för en grym blogg!

Det är faktiskt mitt mellannamn. Fast med ett extra ”d” på slutet. Devine heter jag i mellannamn. Åh tack själv<3


Vad för slags mode/kläder tycker du om just nu?
Jag går nästan jämt i svarta strumpbyxor, skjortor, tjocka tröjor, koftor och mina dr martens med gula skosnören. Sedan så tycker jag himla mycket om kläder med djur på. Vargar, ugglor, renar och kaniner. Sedan så köper jag nästan allt jag har på mig Secondhand.

Bästa låten du kan komma på just nu? I can’t make you love me-  Bon Iver

Har du ett sommmarjobb och i så fall vad? Har inget sommarjobb ännu (tyvär) men jag vill väldigt gärna ha ett. Förra året så jobbade jag på kommunbiblioteket i nästan ett år.

Hur lång är du? Jag tror jag var 170 cm sist jag kollade.




Favoritfärg? En blå färg, nästan som natthimlen och den sommarblåa himlen blandade med varandr.

Var får du inspiration ifrån? Allt. Människor, ord, musik, fotografier, konst, kläder, himlen och andra människors verk.

Vilket land är ditt favorit land? Jag tror det är Frankrike.

Vilken stad är din favorit stad? Åh, Paris.

Ifall du fick resa vart du ville, vart skulle du resa då? Till Frankrike, Paris



Finaste artisten och finaste låten som du lyssnade på under 2011? Bon Iver- Perth

Hur vill du att 2012 ska bli, några särskilda mål? Helt fantastiskt underbart fint. Jag måste bli mer social. Träffa vänner, kanske någon pojke också.

Hur gammal är du? 16,5. år

Vilken kamera fotar du med och när började du fota? Jag fotograferar med en canon EOS 1000D som jag köpte den 25 december 08:13, 2011 på Elgiganten. Jag började fotografera lite sommaren 2010 med mammas och pappas gamla kompakta digitalkamera.

Vilken kamera filmar du med? Jag brukar låna skolans canon 550D, den har en filmfunktion, som jag brukar sätta mitt egna objektiv på.

Var redigerar du dina otroligt vackra filmer (ni som inte har sett dem kan titta här:http://devined.blogg.se/category/film.html )
Åh, tack. Jag redigerar, klipper ihop och sparar filmerna i filmprogrammet adobe premiere pro CS5

Vad ska du göra i sommar? Så mycket jag bara kan.

Vilken årstid är bäst? Sommaren. Det är så himla fint ljus då.

Favoritfotograf? Nirrimi Hakansson tycker jag är himla duktig, hon är så ung också.

Inspirerande bloggar? NicolinaFrida, Maria, NirrimiLinnéaLisaMaja och Petronella, det finns ju hundra andra fina bloggar också.


Har du några framtidsdrömmar? Jag vill lyckas i livet precis som alla andra. Vara lycklig.

 

Vilka objektiv har du och vilket är ditt favoritobjektiv? Jag har två objektiv, standard objektivet för canon efs 18-55mm. Sedan det bästa bästa bästa objektivet: canon 50mm 1.8.

hur brukar du redigera dina bilder? :) Jag ändrar mest färgerna och ljuset. Men ibland brukar jag lägga till en mjukare effekt i kanterna på bilden.

Berätta om ett musikminne! När Midori och jag stod på busshållpatsen i vintras och försökte lära oss en låt utantill medans vi frös fötterna av oss. Vi hade våra egna hörlurar i öronen så vi försökte starta låtarna sammtidigt så det blev synkat. Vilket inte gick så jätte bra alltid så vi sjöng helt osammanhängande.

Vad är du mest nöjd med när det kommer till dig själv och finns det något speciellt som du skulle vilja uppnå under år 2012? :) Mina läppar tycker jag är fina. När jag inte biter sönder dem. Ska försöka bli socialaste människan på jorden. En riktigt svår utmaning för mig.

tror din blogg blivit lite galet? eller ska den se ut så? :) Åh, jag vet inte riktigt vad du menar. För mig ser den ut som den ska.

varför började du blogga? För att ha någon stans att ladda upp bilderna jag fotograferat.


varifrån hittar du inspiration?
Universum och allt i det.




Kommentarer
Postat av: Middan

Haha, bara för att man inte kan hela texten behöver det inte betyda att man sjunger osammanhängande...host ;)

2012-01-09 @ 20:20:08
URL: http://middandori.blogg.se/
Postat av: fanny

sv; tack så mycket du! :D

2012-01-09 @ 22:24:07
URL: http://fannyelina.blogg.se/
Postat av: maja - FOTO - fotogeniquee

Åh så fint, det är så himla roligt med frågestunder :D

Och tusen tack för att du nämnde vår blogg, känns helt fantastiskt att se våra namn bredvid alla andra inspirerande och duktiga fotografer och bloggare. Kram.

2012-01-10 @ 16:11:03
URL: http://fotogeniquee.blogg.se/
Postat av: johanna

this is it! jag har hittat en ny favvoblogg <3 tackar!

2012-01-10 @ 18:37:03
URL: http://imnotatechnofan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback